Sumário GA v9 n2 2006

 

 

Editorial      
Katia  Siqueira de Freitas

 

A Educação a distância como processo inovador na área de

Educação

Education at distance as an innovator process for the educational area

Cátia Maria Romano Madureira

Larissa Chaves Pedreira
 

 

Educação corporativa: o caminho para o desenvolvimento profissional e organizacional no século XXI

Corporative education: the way for the professional and organizational development in the XXI century

Jailce Campos e Silva
 

Escuelas medias y sectores populares: análisis institucional acerca de la potencia de las escuelas

Secondary schools and underprivileged social sectors: institutional analysis about the power of the schools

Felicitas Acosta
 

Gestão participativa em uma coordenadoria regional de educação: contribuições das tecnologias da comunicação e da informação

Participative management in the Regional Educacation Coordination: the contributions of technology in improving effectiveness in the administrative area

Jucélia Ferreira Soares dos Santos

Lina Cardoso Nunes
 

Perspectiva de género, salud y trabajo docente

Gender, health and teaching

Lucía Rodríguez
 

Licenciatura em serviço: o olhar dos participantes

In-service teacher training: the participants’ perception

Katia Siqueira de Freitas
 

O Fio de Ariadne: o que diz a literatura sobre a evolução dos gastos e as políticas educacionais no Brasil

The Ariadne’s thread: what literature revels on the evolution of educational public expenditure and policies in Brazil

Candido Alberto Gomes

Beatrice Laura Carnielli

Wellington Ferreira de Jesus

Helder Bueno Leal

........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........