Sumário GA v8 n3 2005

 

 

Editorial      
Katia  Siqueira de Freitas

 

Avaliação da eficiência da Escola Família Agrícola - Centro Organizacional e Apoio aos Assentamentos de Mato Grosso do Sul (EFA-COAAMS) no desenvolvimento de comunidades rurais

Evaluation of the efficiency of the Family School or Agricultural Family - Organizational Suppport Center for Settlements and Rural Community Development of Mato Grosso do Sul  (EFA - COAAMS)

Claudir José Rubenich

Antonia Railda Roel

 

A cultura escolar na construção da gestão democrática: análise de uma escola de ensino fundamental e médio

School culture and democratic management: analysis of a basic and middle school.

Elaine Cristina Marçal Sales

 

Inclusão escolar: reflexões sobre a realidade na região do Vale do Taquari

School inclusion: reflections on special education in the region of the valley of Taquari.

Angélica Vier Munhoz

Dalia Schneider

Norma Lai von Mühlen Einloft

 

El proyart, una concepción y una propuesta de articulación

Proyart, a conception and a proposal

Paula Alejandra Pogré

José María Beltrame

Adriana Mabel Casamajor

 

Administração e planejamento em serviços de saúde: concepção de graduandos de enfermagem sobre a disciplina

Administration and planning in health services: perceptions of nursing graduates

Ângela Tamiko Sato Tahara
Kátia Conceição Guimarães Veiga
Enêde Andrade da Cruz
Maria José Santos Teles

 

As leis orçamentárias provinciais baianas (1835-1889) como instrumento de política educacional

The budgetary laws of the province of  Bahia (1835-1889) as an instrument of educational policy

Antonietta d´Aguiar Nunes

 

Formação permanente: um olhar diferenciado a partir da voz de professor de matemática

Permanent education: the perspective of a mathematics teacher

Marco Antonio Modesto

........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........
........